Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



søndag den 16. september 2012

Skidegodt Emma!

Lille Holgers mor Emma har önsket sig en pusletaske (sv: skötväska). Kan det lade sig göre? Jo, jeg behöver bare et gammelt gardin, et bruseforhäng, en rest blåt bomuldsstof, noget refleksbånd og en kasseret skuldertaske fra Röde Kors. Det lyder jo som Olsen-banden (Jönsson-ligan på svenska).


Et mönster fandt jeg på nettet hos bloggeren A mingled Yarn. Med diverse ändringer og tilföjelser blev resultatet sådan her:

En vandtät lomme i klappen (her kommer bruseforhänget ind i billedet)

To lommer foran, sidelommer med refleks

En lomme på bagsiden (kan med lidt god vilje rumme en mindre computer)

Lommer med elastik inden i tasken, snor med karabinhage til nögler (eller sutter)

 Hanken fra den röde skuldertaske blev beklädt med blåt og flyttet over.

Tilbehör: et pusleunderlag, vaskbart hvis uheldet skulle väre ude, og en vandtät vaskbar pose til brugt ble eller snavsetöj.

Det var en rigtig sjov opgave at få.

1 kommentar:

Metamorph sagde ...

Skidegodt mor! Gennemtænkt og rigtig flot lavet. Man ser, at du havde en plan :)