Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



torsdag den 27. september 2012

Nils Holgersson flyver igen.

En veninde til min kusine har arbejdet i en genbrugsbutik. Hun ved hvad jeg har gang i, så da dette broderi af Nils H på gåsen kom ind i butikken "fiskede" hun det til mig. Jeg fik det med en bemärkning om, at hun lige kunne se det for sig på ryggen af en cowboy-jakke.


Jamen så måtte jeg jo finde sådan én. Det gjorde jeg på et bagagerums-loppis i Hökarengen,


Sömmene bagpå blev sprättet op, broderiet sat ind, og sömmene blev syet på ny.
Störrelsen er cl 150/12 år ifölge etiketten. Det ser alt for småt ud. Jeg gätter på 8 år.



Nu lägger jeg jakken ud på Etsy, så får vi se om Nils Holgersson flyver ud i den store vide verden.

Ingen kommentarer: