Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



fredag den 14. september 2012

Okker Gokker, flere sokker.

Nu har jeg striket endnu et par af de sjove strömper med drageskälsmönster. Det har Stick-Kickar også gjort, det er hende jeg har fået mönstret af - tack så mycket!!

Garnet har jeg fået af en strikke-kompis. Hun havde haft det liggende i mange år, så nu skulle det i omlöb. Det er såkaldt rya-garn, hårdt tvundet med megen glans og lanolin, dufter dejligt af får. Strömpepinde nr. 4½.


Sokkerne bliver en födselsdagsgave.


2 kommentarer:

Juliusdotter sagde ...

Härligt att fler fötter kommer värmas i vinter.

Metamorph sagde ...

Heldig er den, der får fødselsdagsgaven. Jeg er SÅ glad for mine blå dragesokker.