Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



fredag den 28. september 2012

Mit barnebarn er en prinsesse.

Hilde har jo for längst fundet ud af, at der kan "bestilles" töj hos mormor. Da hun var på sommerferie hos os kikkede vi på mönster til en prinsessekjole og hun bestemte, hvilke detaljer der skulle på hendes kjole. Hos Röde Kors fandt vi gardiner, som passede til formålet. Nu er kjolen färdig.



Kjolen er syet af tre forskellige gardiner. Der går utrolig meget stof til en lang nederdel i nästen "hel sol". Så er det jo godt, at aflagte gardiner kan köbes for en slik på genbrug.



Jeg skal besöge familien i skolernes efterårsferie, så får hun kjolen.

1 kommentar:

Juliusdotter sagde ...

Om du har ravelry, kan du kolla bland bilderna på aviatrix. Där finns det en kvinna som gjort den i vuxen strl och jämför med bild på en kvinnligpilot från äldre tider med en sån hjälm-mössa.