Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



torsdag den 31. januar 2013

Endnu en snibb.

I avisen kunne man i december måned läse, at butikken Happycolor i Gamla Stan holdt ophörsudsalg. De solgte möbler, husgeråd, ting-til-hjemmet, stof og garn og meget mere - alt i strålende, klare farver. Det holdt åbenbart ikke. Jeg kikkede indenfor da jeg alligevel var i Stockholm, forsögte at undertrykke fornemmelsen af at väre ådselsgrib (sv: as-gam).
Det blev til 2 stk champagneglas som tilsammen kostede 6 kr. Det er til at bäre, og så kan man også bäre over med, at man ved hjemkomsten opdager, at der et et lille skår i foden på det ene. Det er tilgivet, til den pris.
Og så var der jo SILKEGARNET. Der var to farver tilbage: brändt orange og pink. Jeg modstod den orange, men der strög to bundter af den lyseröde ned i indköbskurven. Vildt dyrt til fuld pris, men med 70% rabat slap jeg med at betale 114 kr.

Og hvad strikker man så af to bundter skrigende pink silkegarn? Det blev til endnu en snibb (se den förste her), og den er blöd og läkker at have om halsen. Opskriften er fra denne bog.



Desvärre gengiver mit lille kamera ikke dybden i farven. Nu gläder jeg mig til foråret og solens tilbagekomst, så jeg kan få lidt mere kulör i ansigtet. Snibbens intense farve fremhäver vinterblegheden på en ikke särligt flatterende måde. Kommer tid kommer råd .......

1 kommentar:

Maiken sagde ...

Vilken mysig! superhärlig färg:)