Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



fredag den 25. januar 2013

Et udfordrende bestillingsarbejde.

En tidligere kollega BM ville gerne have, at jeg syede en kjole til hende. Hun havde en gammel kjole, som var en favorit, så den nye skulle väre mage til. Mönstret, som den gamle kjole var syet efter, fandtes stadig. Der var bare det problem, at det var krympet - eller hvad det nu var, der var sket!
Altså skulle der lägges til i alle sömme, og efter prövning og tilretning skulle der tegnes et nyt mönster til fremtidige yndlingskjoler.

Stoffet som BM havde valgt, var et smukt dueblåt hörlärred. Det var let at sy i. Modellen er syet i 3 baner for og tre baner bag, der er sidelommer. Ingen lynlås, knapper eller andet kompliceret.


Sådan her blev den.