Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



torsdag den 17. januar 2013

Påfyldning i strömpeskuffen.

Uldströmper er bare det bedste at have på födderne. Men de holder jo ikke evigt. Det var på tide at fylde på.


Pers strömper og mine mangfarvede er strikkede fra tåen og op. Det er smart, hvis man vil väre sikker på, at garnet räkker til. Når der ikke er mere garn, så er strömpen färdig!
Garnet er tre forskellige slags Fabel fra Garnstudio, pinde 2½, opskriften hedder LYDIA, den findes på medlemssiderne i foreningen Sticka.

Opskriften på mine blå strömper har jeg fundet på nettet her. Garnet var en gave fra J som tak for at jeg reparerede sönnens vinterhue. Strömperne er meget blöde og läkre, dog en anelse for små, så de bliver "finströmper" for ikke at slide for meget på dem.



Garnet er Sandnes mini Palett superwash, kvaliteten kan jeg ikke finde på Sandnes' hjemmeside, så måske er den gået ud af sortimentet. Pinde nr 2½.

Jeg planlägger at strikke endnu et par, lidt större, og med et garn som "striber sig" tättere, så den specielle strikketeknik fremhäves bedst muligt.

Ingen kommentarer: