Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



fredag den 8. april 2016

En gave til en veninde.

Det var Marie i Garnboas fødselsdag. Det er svært at købe noget til en kvinde, som selv har en butik. Altså måtte det blive noget personligt, noget hjemmelavet. Så kom jeg i tanke om, at hun havde sendt mig et billede af et fint gammelt gulvtæppe, som hun havde købt til sit nyindrettede arbejdsværelse.


Inspireret af mønstret på tæppet komponerede jeg et par vanter, som jeg strikkede og sendte til hende. 




Hun blev glad!

Strikkefakta: Garnet er hentet i mit lager, det er tre forskellige kvaliteter, men alt er uld, tyndt 2-trådet strikket med dobbelt garn, pinde nr 3½.

3 kommentarer:

Bundingen sagde ...

Stilige votter! Tipper du traff med disse. Jeg ville i alle fall blitt kjempeglad for en slik gave. Mer personlig kan den neppe bli!

Riktig god helg fra Ingunn

Juliusdotter sagde ...

Ser nästan ut som kungsängsliljor

Barwitzki sagde ...

Er dette fint! Så deilig ide med teppe mønsteret. Super teppe :-))
Og fantastisk har du laget votter. Gratulere!!! Best gaven.
Jeg tenker det var stor glede.
Hilsen til deg Astrid. Ha riktig gode vår-dager. Vi har fint grønn og farger kommer mer og mer. Men siste dager var kald 5 - 12 grader og regn og sol
april været. I dag jeg hadde en tur langs elven Elbe - lykk - med solen.
Deilig :-)
God helg. Klem fra Viola