Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



tirsdag den 26. april 2016

Et royalt strikketøj.

Per ønskede sig en strikket vest. Så kom jeg i tanker om, at blandt alt det "strikkeri" jeg arvede af mor var et lille hæfte fra et ugeblad. Emnet var kongeligt strik. Her fandtes kronprins Frederik i en dejlig kongeblå slipover, lige i Pers stil.


Færdig! Modtageren tilfreds.


Her er kronprinsen.


Her er MIN prins!



Strikkefakta: hæftet er fra ugebladet Hjemmet 2013. For en gangs skyld fulgte jeg (næsten) opskriften, og købte også det "rigtige" garn,  Superfine Merino fra Onion, løbelængde 125 m / 50 g. Pinde 3 og 3½.

Ingen kommentarer: