Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



lørdag den 6. januar 2018

Endnu en julegave.

H fik bl a. et "gavekort" i julegave, det vil sige at han fik lov at gå på opdagelse i syværkstedet og finde mønster og stof til en ønsketing.
H valgte at jeg skulle sy en dinosaur til ham, og han fandt en stump turkisfarvet fleece som han syntes var fin. Det syntes jeg også, og her er resultatet.


Jeg synes han ser så sød og rar ud, så han har fået navnet Dino Snällosaurus.


Det turkisfarvede stof var ikke rigtig stort nok, så jeg måtte finde noget at supplere med. Et af vores billige fleecetæpper fra IKEA måtte holde for. Jeg klippede en strimmel af, og strimlen var ikke større end at tæppet stadig fungerer udmærket. Det sorte til fødder var en stump jeg havde i rodekassen.


Fyldet fik jeg ved at slagte en billig inderpude som jeg havde liggende. Øjet er applikeret på, det sorte er tegnet med tekstilpen.


Mønstret havde jeg købt i Stof og Stil for mange år siden.

Den rare Dino er et rigtig ønskeprojekt. Jeg fik brugt en masse fra mit lager, og jeg behøvede ikke at købe noget som helst. At man så samtidig kan fremstille noget som kan glæde andre, ja det er bare en ekstra bonus.

2 kommentarer:

Bundingen sagde ...

For en presang, og for en god løsning! Du er jammen flink!Og så fint at du slapp å kjøpe noe! Alltid kjekt å kunne trylle fram noe av materialer som finnes i lageret!

Riktig god søndag fra Ingunn

Barwitzki sagde ...

Bare nydelig... så søt. Herlig du har sydd, kjære Astrid.
En herlig kosdyr og liten skatt :-))
Jeg var ikke på tur i blogglandia siste dagene. Så jeg så ikke mye...
så vakre julegave du har sydd... deilig tekknik :-)) jeg ta også fra
pc motive :-))) barnebarn bruker ofte nye...
NyttårsKLEM fra Viola... ha det riktig fint alle sammen.