Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



torsdag den 11. januar 2018

En masse småt og godt.

Her kommer et indlæg, der samler op på en del småting som jeg har lavet inden for de sidste par måneder, men som aldrig fik sin egen blog-post.


Strikket karklud, fire tråde tyndt hørgarn, perlestrik. Bestillingsarbejde af E.



Lille pung til 3 + 3 plastikkort, småstumper bomuldsstof, regnbuefarver. Også til E


Varme strikkede sutsko til B & O.


Små etuier til fx. buskort, syet til organisationen ReFo. 


Etuier til papirlommetørklæder, også til ReFo.


Barnebarnet Osvald, som øver bueskydning sammen med sin far, som er "fritidsviking", ønskede sig skyde-handsker. Heldigvis havde moderen et par fine skindhandsker, som ikke var så fine mere. Væk med tommel- og lillefinger, en strop ved håndleddet og vips! ......


.... en velfornøjet dreng.


Indkøbsposer af gamle bruseforhæng. Til Maries butik.


En del gamle bordløbere .....


... blev omsyet til små etuier til høredimser. Også til Maries butik.


Og så strikkede jeg også lige et par yogasokker til mig selv. Det er ikke nemt at tage en selfie af sine egne fusser!

Organisationen ReFo vil jeg skrive mere om senere.


4 kommentarer:

Metamorph sagde ...

Så fine ting! Hvor er du produktiv 😊

Astrid sagde ...

Tak 💟

Barwitzki sagde ...

Wow... så masse fantastiske ting gjorde du, kjære Astrid.
Vakre syarbeider... nydelig.
Jeg gå til Yoga også... herlig... jeg liker.
Spennende er bueskydning :-))
God uke deg. Klem fra Viola

Bundingen sagde ...

Fint at du viser "småting"! Gode ideer for flere! Synes virkelig du har vært produktiv. Jeg er ikke særlig flink selv, men har virkelig sansen for omsøm!

Her har vi mye snø, og i dag har jeg vært ute på spark.

Klem fra Ingunn