Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



søndag den 1. februar 2015

.... nu med navnebånd.

"Momoar, du ved nok de der vanter du strikkede til mig fordi de andre var blevet væk - øhhh, de er osse blevet væk".
Ja, det er ikke nemt at være 6 år, gå i børnehaveklasse og fritidshjem og samtidig passe på alle sine løse genstande.

Så "momoar" bestilte navnebånd på nettet, både til den lille og til den store.
Så er der håb om, at løsdelene vender tilbage, idet ingen andre på på hele skolen hedder Osvald ......



.... eller Hilde



Garnet til sokkerne har jeg fået af Marie, jeg var ikke helt solgt på farverne hindbær + lime (gode frugter hver for sig, men alligevel ....), men Hilde var helt vild, så det blev sokker til hende.

Strikkefakta:
- til Osvalds halvvanter et sokkegarn fra mors lager uden banderole, pinde nr. 3, opskrift "ud af hovedet".
- til Hildes sokker Superba Stripy Rico Design,75% uld superwash, 25% polyamid, pinde nr 3, opskrift fra SmåDrops 22-13.

2 kommentarer:

Bundingen sagde ...

Dette får meg til å minnes min tid som lærer. Det hendte nesten aldri at noen eide gjenglemte saker. Selv våte håndklær rett fra dusjen var det ingen som ville ha. De huska ikke hva de hadde tørka seg med.
Navnelapper er tingen! Godt jobba!

Ønsker deg ei fin uke!

Klem

Astrid sagde ...

Ja Ingunn, jeg har jo også en fortid som lærer, både i Danmark (32 år) og Sverige (8 år). Og jeg husker masser af lignende situationer. Unger har af og til totalt gennemtræk i hovedet - men søde er de jo!