Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



søndag den 31. august 2014

Tablet-foderal.


Nej, her snakker vi ikke om medicin, men om tablet med tryk på første stavelse. Et nyt teknisk vidunder, som har været i vores husholdning siden engang midt i sommeren. Den fløjter og ringer uden at jeg helt forstår hvorfor, og jeg er først nu ved at lære den at kende. Tanken er, at den skal være en slags erstatning for computeren, når vi er i sommerhuset. Det skal nok blive godt engang.

Men en sådan tingest må jo have en blød emballage. Sidst vi var på lynvisit i Stockholm fik jeg snur på symaskinen, og af materialer fra lageret syede jeg et foderal.



Yderstoffet har jeg fået af Theas svigermor, efter at hun havde ryddet op i kælderen. Foret er en rest af det bløde fløjl, der blev til overs efter at jeg havde syet Hildes fødselsdagskjole. Mellemfor af noget polyestervat jeg havde liggende fra guderne må vide hvornår. Og så en strimmel velcro til lukketøj. Endnu en gang må jeg lovsynge mit lager, som gør det muligt at udføre en idé når den - og/eller et behov - melder sig.

Ingen kommentarer: