Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



mandag den 25. august 2014

En fødselsdagsgave med posten til Danmark

Et fint broderet armbånd er sendt til Thea, som fyldte år. Jeg broderer som regel ikke, men dette "kit" fra Hemslöjden i Skåne kunne jeg ikke stå for. 




Åh, så småt det var! 


Afslutningen blev med små perlemorsknapper fra knapskålen.


Så det var altså dette arbejde som jeg sad og nørklede med i stedet for at strikke på min "Rundstykke". 
Jeg har købt et "kit" mere med et bredere arnbånd, som skal være til mig selv. Og Per syntes at det var så fint, så han har bestilt ét, men meget smallere. Det kan jeg sy af materialet som blev tilovers fra Theas armbånd. Men først "Rundstykke" - måske!