Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



tirsdag den 11. juni 2013

Holger, kapitel 2

Maries "hofsnedker" Holger har hjulpet mig med at løse et reparationsproblem.

I dåbsgave fik jeg en lille dukke-vugge. Den er lavet af min mors mosters mand, Bruno Hansen. Der var madras, dyne og pude i vuggen, men alt er for længst borte-væk.



Tidens tand havde gnavet i vuggen, så den ene gænge (hedder det sådan?) var knækket af. Holger, som er en pensioneret bondemand med stor fornemmelse for snedkerier lovede at forsøge at lave den. Det gik fint, og jeg har malet i en farve, der er NÆSTEN mage til.


Holger ville ikke have betaling for arbejdet, så jeg har syet ham en værktøjstaske som tak for hjælpen. Den er lavet af et par kasserede cowboybukser, foret er en stofrest fra lageret. Der er fiffige lommer til småting. Den faldt virkelig i Holgers smag.


2 kommentarer:

Juliusdotter sagde ...

Vilken fin vagga och vad fint att du fått den lagad och på bilden ser man knappt skillnad på färgen (hade inte tänkt på det om du inte skrivit om det)

Astrid sagde ...

Ja, jag är så glad att den finns kvar. Som storasyster med fyra yngre syskon är det inte mycket som har överlevt från barndomen!