Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



fredag den 7. juni 2013

Holger, kapitel 1

Lille Holger fylder 1 år i dag. Her er hans fødselsdagsgave. Den blev faktisk påbegyndt inden han blev født, men blev ALT for stor, så den kom i gemmeposen til  han havde opnået en passende størrelse. Egentlig tror jeg, at den stadigvæk er for stor, men  nu skal han altså have den.


Små børn har store hoveder, så der er slids i begger skuldre så han kan få knolden igennem uden besvær.


Det lille fletmønster strikkes over tre masker og fire pinde sådan her (når man strikker frem og tilbage):
p 1: 1 ret, 1 vrang, 1 ret
p 2: 1 vrang, 1 ret, 1 vrang
p 3: 1 løs af, 2 ret sammen, træk den løse over
p 4: 1 vrang, 1 omslag, 1 vrang

Imellem fletningerne er der strikket perlestrikning, det bliver sikkert også fint med vrangmasker.

Strikkefakta: garn Mandarin Petit, pinde nr 3, opskriften er herfra, klik på Fiddlehead.

Ingen kommentarer: