Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



fredag den 30. november 2012

Skal - skal ikke - skal.

Jeg har länge väret i tvivl om jeg overhovedet skulle vise denne skabelse frem offentligt, men Thea sagde, at det skulle jeg. Jeg selv synes, at den er overordentlig grim, men Thea vil gerne have den - så det får hun.



Garnet er mere af det fine, som jeg fik af L. Kanten er mörkebrun og strikket af dejligt blödt garn (ikke noget der klör hér). De forskellige gul-brune nyanser er af noget mere kradst garn, men da det ikke kommer i direkte kontakt med huden, så går det nok.

Modellen er et mix af Tant Koftas Hit-och-dit-mössa og ringbasker fra Ullcentrum.

Hvis jeg vil strikke en lignende en anden gang, så skal jeg pröve med indtagningerne fra Ullcentrums opskrift så jeg undgår den mystiske op-art-effekt. At skifte garn for hver ophöjet ring gör også, at der bliver SÅ mange tråde at häfte - trälst! Så det er nok tvivlsomt, om der bliver en anden gang.

Ingen kommentarer: