Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



tirsdag den 4. december 2012

Fra kaos til .....

Sådan her så sybordet ud for et par dage siden. En masse julestof og lyseduge med julemotiv var indköbt på Röde Kors og Pinsemenighedens genbrug.


 Og hvad kan man så lave af det?


 Jo, små poser til at lägge sine gaver i. Så sparer man på det dyre julepapir, for posen kan bruges mange gange. Måske får man en dag posen tilbage med noget godt i?


 I dette tilfälde gav jeg en pose som gave til den nye indehaver af byens bedste garnbutik, da hun havde åbnings-åbent-hus i lördags. Der er chokolade i posen.




To forkläder str. 4 - 6 år med hver sin julelöber forneden.  


Og så nogle urtepotteskjulere - eller hvad man nu välger at bruge stofkurvene til.

Af en stump rödt velour der blev til overs efter at jeg havde syet en One-piece (et andet ord for kravledragt ) til Hilde sidste år kunne der blive 5 nissehuer, 2 str. 1-2 år,  3 str. 4-7 år. 


Fra kaos til kreativt genbrug.


1 kommentar:

Juliusdotter sagde ...

Ditt kaos blev fint återbruk. Så fiffigt med påsarna. Önskar jag hade mer plats så symaskinen och tyget kunde få hitta fram.