Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



søndag den 25. november 2012

Ting til näsen.

De allermindste töjstumper kan også bruges. Allermindste = mindst 15 *15 cm. Så kan der sys papirlommetörklädeetuier.


Og når der så er gennemträk i "trompeten" kan man jo dufte til disse fine lavendelposer i form som juleträs-knallerter (sv: smällkarameller).

Efter et par forsög lykkedes det mig at finde en butik, der solgte törrede lavendelblomster i lösvägt. Til 75 kr for 100 gr. Dyrt men dejligt.



Så nu har jeg en hel kurvfuld af ting til näsen.


2 kommentarer:

Juliusdotter sagde ...

Att jag inte tog mig för att plocka och torka min Lavendel i sommras, hade ju kunnat bli stormrik....

Eva sagde ...

Hej! Fandt din blog ved et tilfælde og fornemmer både noget dansk og noget svensk? Selv er jeg svensk, men har boet i Danmark i mange år. Blogger på www.swedanes.blogspot.com
Vil gerne følge din fine blog.
Mvh Eva