Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



søndag den 15. april 2012

Halvvanter - som tak for uld.

Jeg er med i en studiecirkel, som spinder på spinderok. En af medlemmerne, S, har selv får. Hun har fået lov at låne min rok indtil vi flytter ud i sommerhuset. Som tak for det har jeg fået en kämpesäk med gråt lammeuld - så meget, at jeg syntes hun skulle have lidt mere som betaling. Det blev disse halvvanter efter S's eget önske.



Mönstret er et medlemsmönster som man kan få, hvis man er medlem i strikkeforeningen Sticka. Garnet er strömpegarn fra lageret, 75% uld, 25% nylon, kan maskinvaskes, pinde 2½.

Fletstrikningen er meget dekorativ synes jeg. Den er ikke så svär, men tager en pokkers tid, fordi man skal skifte farve for hver maske. Det passer ikke mit temperament, men er vel umagen värd.

Ingen kommentarer: