Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



mandag den 22. maj 2017

Puder med proveniens.

Alle der har set "Antikrunden" eller lignende program ved, at det giver ekstra værdi, hvis der kan knyttes en historie til de forskellige genstande.
Jeg har lige haft en "dille" med puder. Her ser vi tre på stribe i sofaen i sommerhuset, og jeg ved hvor stoffet til dem alle kommer fra.



 Den ternede var engang et stort slå-om-forklæde, som kusine L ikke havde brug for. Stoffet til den med pærerne lå i de håndarbejdsting, som jeg arvede efter J (se her).
Katten er et lille billede, som en elsket og savnet ven vævede på et kursus engang midt i 70-erne. Jeg har gemt det i alle årene for jeg tænkte, at jeg nok en dag fandt noget at bruge det til. Og det gjorde jeg så nu. Stoffet udenom er stof der blev tilovers efter at sofaen blev ombetrukket.


Jeg har altid syntes, at katten ser fornærmet ud. Men den er sød alligevel.

For at afslutte temaet puder, så syede jeg også lige en pude af stoffet, som jeg fik af faster S. Se her.  
Den ligger i den store flyde-sofa i lejligheden i Stockholm.



Alle inderpuder er med fjer, kommer fra Jysk, 40*40 cm. 

3 kommentarer:

Barwitzki sagde ...

Herlige puder du har sydd, kjære Astrid.
Så koselig pude med gammel vevearbeid fra katten.
Jeg liker også stor inkøpsposer med svart foer og den knaldrøde.
Jer er i gang med leire ... i dag er kald 12 grader, men jeg arbeider
icke desdo mindre :-))) ute på terrassen.
Og jeg er i gang med middagen poteter, spenat og fisk (flundra).
God dag deg. Klem fra meg

Barwitzki sagde ...

jeg ikke forberede middagen, forbereder lunsj .
Her vi kaller Mittag - Mittagessen - klokka 12 - 13

Bundingen sagde ...

Så flink du er med puter! Veldig kjekt at hver og en har sin historie! Jeg synes også den katten er søt!

Ønsker deg en strålende fin fag. Her er det skyet i dag og ikke særlig varmt.

Klem fra Ingunn