Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



torsdag den 20. februar 2014

Vanter, vanter, vanter - og så et par vanter.

Marie i Garnboa i Norrtelje udskrev en konkurrence om hvem der kunne designe den fineste vante med tilknytning til Norrtälje. Alle 24 indkomne forslag blev udstillet på biblioteket.


 Norrtelje Tidning skrev en lang reportage og lavede tilmed en billedserie på deres net-avis. Nu er afstemningen afgjort, og vinderen blev netop den vante, som jeg havde stemt på.

Mit eget bidrag var tre vanter med fælles tema: "Skovens spisekammer, gratis rigdom". Vanterne symboliserer skovhindbær, tyttebær og blåbær. De kom på fjerdepladsen. Strikkefakta: garn Rauma Finull, strømpepinde nr 2½.


Til en anden konkurrence i garnbutikken Garnverket indleverede jeg et par vanter, som er inspireret af en bygning, jeg har set i Stockholm.


Disse vanter kom på en delt andenplads. Jeg får et par fine strikkepinde i rosentræ som præmie. Strikkefakta: garn Rauma Finull, strømpepinde nr 2½.



Nu kan jeg så hente alle mine vanter hjem. De falder på et tørt sted, for jeg har i vinterens løb været så sjusket at jeg har tabt to par egenstrikkede vanter. SURT! - men jeg har jo kun mig selv at takke.

2 kommentarer:

Bundingen sagde ...

De nederste vottene er knallfine!
Jeg har nettopp blogga Tomtebovantar som jeg har strikka sammen med Viola i Tyskland. Jeg la en link til blogginnlegget ditt. Håper det gir mange besøk!

Riktig god helg!

Klem fra Ingunn

Juliusdotter sagde ...

Så väl man känner igen maskor, jag fick Astrid vibbar när jag såg de tre "bär" vantarna på biblioteket.