Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



tirsdag den 15. maj 2012

Hvad kan man lave af en gammel pyntedug ?

Strikkeveninden L gav mig en gammel fin broderet dug. Der var små bristninger i stoffet midt på, men broderierne var fine og hele.


I bogen Vi syr åt småbarnen fra ICAs forlag 1967 fandt jeg mönstret til en barnekyse, som leder tankerne hen på Det lille hus...-serien. Lauras kyse faldt altid ned på ryggen af hende, til mor Carolines store bekymring.


Puldens stof er to genbrugsindköb fra lageret.

L's barnebarn (6 måneder gammel) har nu fået kysen. Se hvor söd hun er!


 Der er stof nok til overs fra dugen til to kyser til, så en eller anden dag .....

1 kommentar:

Linn sagde ...

Hej:) ja jag hade två nystan(det hade inte räckt annars heller) och så började jag på samma plats i färgrapporten, då blir det helt enkelt likadant:) man måste börja från antingen insidan eller utsidan på båda nystanen också, annars så hamnar dom i motsatt ordning om man tar en utifrån och en inifrån. Kram