Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



søndag den 23. april 2017

Til minde om J.


En nær ven og tidligere kollega gik desværre bort for to år siden. Jeg savner hende meget. Jeg fik lov at arve hendes håndarbejdsposer og syskrin. I en pose med forskelligt sokkegarn lå denne færdigstrikkede sok. Det var en damestørrelse, men for stor til mig. Der var mere garn af samme slags, så jeg strikkede en til sok. Nu skal hendes datter (som forresten også hedder Astrid) få sokkerne som et minde.  


Da jeg nu var i gang, så strikkede jeg et par til af noget andet garn fra posen. Dette par skal min datter få.


Hælen har jeg strikket efter en opskrift fra en ny bog om sokker,som jeg lånte på biblioteket: "Tantulltussockor" af Anna Bergman. Jeg ville prøve denne hæl, som strikkes med forkortede omgange (vendestrik). Jeg er ikke helt overbevist om at dette er en kommende favorit. Der fremkom huller ved vendingerne, selv om jeg gjorde præcis som der stod - og også blev vist på forklarende video på youtube.


Vi får se om jeg prøver en anden gang. 




1 kommentar:

Bundingen sagde ...

Så hyggelig å kunne glede hennes datter med sokkene! Begge parene er fine. Tipper døtrene deres blir glade. Jeg strikker også sokker akkurat nå, med litt tykkere garn riktignok og ment for herre-føtter.

Ønsker deg en fin mandagskveld! Lykke til med flere prosjekter fra posene med arve-garn!

Klem fra Ingunn