Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



lørdag den 23. maj 2015

Når enden er god er alting godt.

Opskriften holdt hvad den lovede. De mystiske tutter på for- og bagside forsvandt i vask-og-stræk. Trøjen er let og lun og meget behagelig at have på.



Det sjove spiralmønster, som har givet trøjen dens navn, Rundstykke, kommer nu rigtig til sin ret.


Men hvor har jeg dog været træt af den i de to år, den har været undervejs. Mest nok fordi jeg frygtede, at den ikke passede. Når man nu ikke har standardmål, hvilket jeg ikke har, så er det en beroligelse at kunne kontrolmåle under arbejdets gang. Dette har ikke været muligt med denne model, idet trøjen strikkes i én arbejdsgang. Man må bare krydse fingre og håbe på det bedste - at investeringen af penge og arbejdstid ikke har været forgæves. Og det gik jo godt til sidst.

3 kommentarer:

Juliusdotter sagde ...

Vilken rolig konstruktion och vilken tur att det ordnade sig med tvätten och sträckningen, den blev jätte fin.

Barwitzki sagde ...

Hva for en deilig strikkestykke :-)) Fantastisk!!! Trøjen er så fint.
Og så herlig spiralmønsteret... jeg tenker det var masse arbeid.
Herlig har du strikkt Astrid. Jeg liker.
Jeg er startklar i morgen begynner sykkeltur :-) jeg skriver i blogg senere.
Men mannen og jeg reiser til Sverige første ganger, vi reise med bilen til
Skåne og Gotland og Danmark Bornholm en visit. Jeg er så glad for å reise
til Gotland :-))) Vi reiser juni... gleder meg så mye...
Ha det richtig fint Astrid.
Hilsen og stor klem fra Viola

Metamorph sagde ...

Manner hvor er den bare flot! Godt at den ikke blev et NEP