Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



torsdag den 20. marts 2014

"Hvis du ser en krokodille i dit badekar ....

... ska du ikke blive bange for den er så rar
blot du gir den en kop kaffe
og en god cigar"

Et minde fra Theas børnehavetid dukkede op i erindringen, da jeg strikkede min nye halskrave med krokodille-skæl.



Jeg købte opskrift og garn fra Maria Gustafsson på Sy-festivalen, se her.

Garnet er super-luksus, blødt og i de fineste håndfarvede kulører. Dyrt som guld men pengene værd, for kraven er blød og varm, kradser overhovedet ikke, og er til daglig glæde i venten på foråret.



Maria G´s blog er værd at holde øje med. Hun findes også på Ravelry under navnet Marias Garn

Ingen kommentarer: