Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



fredag den 12. juli 2013

En strikket og hæklet have.

I garnbutikken Garnboa i Norrtelje er en lille have under udvikling. Det vrimler med små kryb og vingede væsner, og det blomstrer farvestrålende overalt. Hvis man afleverer en ting til haven får man 10% på et garnkøb.


Haven får megen opmærksomhed fra forbipasserende og er en fin reklame for butikken. Eneste ulempe er, at når det regner skal man skynde sig ud og redde hvad reddes kan.

Min vimpelsnor kan dog blive hængende. Den er strikket af hørgarn, som tåler det meste.



Ingen kommentarer: