Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



tirsdag den 21. juni 2016

Puder - puder - puder.


Overlocken går stadig varm. Det er sjovt at sy patchwork, og samtidig svinder det dejligt i stofbunkerne, som var ved at oversvømme hele soveværelset. 

Marie i GarnBoa havde bestilt puder til sommersalget. Det blev to puder med målene 50*50 og to med målene 40*65. Inderpuderne er med rigtige fjer. 





Udgangspunktet er hver gang en trykt serviet eller bordløber. Ud fra farverne og formen finder jeg så stof i farver der passer til. Det er den sjoveste del af processen, og da er soveværelset totalt ubeboeligt. Indtil nu er det lykkedes mig at blive så færdig hver dag, at der er ryddet op inden aften. Ellers er der jo sovesofaen inde i stuen, hvis det kniber!

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Manner, hvor er de bare fine!