Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



tirsdag den 27. marts 2012

Carls tröje

Carl blev födt d. 19. februar i år, han er barnebarn til kusine L. Carls mor blev födt i Göteborg, derfor ville jeg strikke noget med tilknytning dertil. Hallandströjen var det närmeste jeg kom.
Jeg syede også et par röde velourbukser med mörkeblå ribkanter (som til JT, 27. februar)



Mönstrene til Hallandströjen er hentet fra den nu klassiske bog Fiskertröjer af Uuve Snidare. Man kunne ikke bare "krympe" en voksentröje, men jeg forsögte at få de karakteristiske mönstre med. Störrelsen er taget fra et standardmönster fra Drops som passede nogenlunde til strikkefastheden, pinde 3, bomuldsgarn fra lageret.

Ingen kommentarer: