Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



mandag den 4. marts 2013

Kan du ikke se en pind?

Strikkepinde har en tendens til at rode helt enormt, og har man mange, har man meget rod.
Jeg har eksperimenteret lidt med at lave etuier for at skabe orden i kaos.

Dette er til strømpepinde.
Dette er til almindelige pinde (jumper-pinde).
Så lidt fylder de i sammenrullet tilstand.
 Har man rigtig mange af begge slags er det nok bedst at have dem i hver sit etui. 
Her er et kombi-etui til det hele.
Alt samlet på ét sted. Praktisk, hvis man bare har til husbehov.

Etuierne er syet af genbrugsstoffer fra lageret. Til  "indmaden" hvor der skal sys lommer vælger jeg stribet eller ternet stof, så slipper man for at tegne streger for at sy lige. 

Ingen kommentarer: