Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



onsdag den 21. november 2012

Der sys på livet lös.

Nu kommer lageret af genbrugs-stoffer rigtig til nytte. Til min lille julebod på min gamle skole har jeg syet


börneforkläder str. 2 - 4 år

Da min strikkekompis E så billederne bestilte hun et snegleforkläde, str 6-8 år, til sin datter. Stroffet rakte også til et lille hovedtörkläde. Og så blev der trillet havregrynskugler.




Päne lige stofrester blev til gymnastikposer.


- altsammen af noget, som jeg havde liggende på lageret. Det sjoveste er at finde stoffer, der passer sammen i farverne.

3 kommentarer:

Juliusdotter sagde ...

Vilka härligt färgsprakande förkläden, sniglarna framförallt. Om de inte går åt, kan jag nog vara intresserad av något.

Astrid sagde ...

Jag har mera snigeltyg, så det fixar vi.

Juliusdotter sagde ...

Toppen