Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



tirsdag den 6. november 2012

Den ene tjeneste er den anden värd -

- eller som engländerne siger: "I'll scratch your back if you scratch mine".

Strikkekompisen L har köbt sig en superläkker jakke på Gotland, som jo (blandt meget andet) er berömt for sine fine uldprodukter. Jakken er syet i det som vist nok hedder "kogt uld". Den har bare et minus - den KRADSER. Hvad gör man så? Jeg lovede at hjälpe.

Efter at have forkastet forskellige idéer om syet fór blev vi enige om, at jeg skulle strikke fór på indersiden af kraven og  forneden på ärmerne, det var dér at kradseproblemet var störst. Vi valgte tyndt rödt alpakka-garn, samme farve som jakken.




Det tog lidt tid med det tynde garn og pinde 2½, men nu er det färdigt og L er tilfreds.


På spörgsmålet om, hvad jeg ville have for besväret sagde jeg, at jeg gerne ville blive overrasket med noget garn fra L's kämpestore lager. Og overrasket, det blev jeg sandelig! ......masser af läkkert uldgarn i dejlige farver. Det lönner sig virkelig at göre folk en tjeneste.

2 kommentarer:

Juliusdotter sagde ...

Så fint det blev på jackan och vad mycket härliga garner.

Metamorph sagde ...

Hurra for naturalie-økonomi!